דרכון פורטוגלי און ליין בזמן הקורונה

מערכת שורש  י אייר, תשפ  5/4/2020

הקורונה לא אמורה לדחות את תהליך קבלת הדרכון הפורטוגלי שלכם. פנו עכשיו און ליין
.......................

דרכון פורטוגלי און ליין בזמן הקורונה

צילום: shutterstock
אז זמן קורונה כאן, ואנחנו פוגשים את עצמנו בתוך שגרת חיים שונה מכל מה שהכרנו עד היום. המציאות המוזרה הזו בהחלט מציבה אותנו מול חיים מסוג אחר. הווי יום יום של הימצאות רציפה בבית, עם יציאות מינימליות החוצה. השבתה מעבודה וגם הילדים בחופשה. אין ספק שיש לנו נתונים שונים ואולי גם רעיונות חדשים ופנאי לדברים שלא הספקנו אותם עד היום. אמנם אנחנו שוהים בבית וכל יציאה מחושבת, וברור שנכון להיום אין יציאות מהארץ וכמעט שאין טיסות. אבל התקווה שהנה, בקרוב ממש נחזור לשגרה, מפעמת בלבנו. ואנחנו יכולים גם לחשוב הלאה. אז למה לא לנצל את הזמן הזה להוצאת דרכון פורטוגלי?

מי זכאי להוציא דרכון פורטוגלי?
דרכון פורטוגלי הנו דרכון נחשב ושווה מאוד, ויש ישראלים רבים שיוכלו להוציא את הדרכון על פי תנאי הזכאות. החוק הספרדי והפורטוגזי קובע כי צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל זכאים להוציא דרכון. וזאת על ידי הוכחה כי הם אכן צאצאים של יהודים שגורשו בשנות הזעם מספרד ופורטוגל. אולי נדמה כי ההוכחה קשה, וכי צריך לנבור בהיסטוריה המשפחתית כדי לאתר הוכחות לכך. אבל במציאות אין הדבר כך. כל מה שצריך זה לקבל אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל על בסיס נתונים פשוטים שרשומים בתעודת הזהות של ההורים או הסבים שלכם. כמו כן יש מסמכים נוספים שיכולים להביא תועלת לעניין זה.

למה כדאי להוציא דרכון פורטוגלי?
אם אתם לא בטוחים ששווה לכם להוציא דרכון כזה, על אף שמסתבר שאתם זכאים לכך, שימו לב כי מדובר על דרכון בעל ערך רב. וזאת בגין העובדה כי פורטוגל משתייכת למדינות האיחוד האירופי, מה שאומר שכאשר יהיה בידכם דרכון, תהיו זכאים להתנייד בחופשיות בכל עשרים ושמונה מדינות האיחוד, ואף להתגורר בהן. כמו כן זכאים אזרחי מדינות האיחוד האירופי להיכנס לגבולות ארצות הברית ללא ויזה. מה שבהחלט מוסיף ערך רב לדרכון שיהיה בידכם.

איך עושים את זה?
בימים כתיקונם אנחנו יכולים לצאת, להיפגש עם נותני שירות וגם לבקש מסמכים מההורים. בזמן קורונה המצב מורכב יותר, אבל כשדנים בעניין הוצאות דרכון פורטוגלי אין סיבה לדחות את זה לימים אחרים. להיפך, נכון יותר לנצל את ימות החופשה הללו להוצאת דרכון. כי אפשר לנהל את כל התהליך באופן מקוון, ולקבל דרכון פורטוגלי און ליין – כפי שמתאים ונכון לעשות בזמן קורונה. כל מה שצריך זה להחליט לנצל את הימים הללו ולצאת לדרך.

לאתר חברה שמספקת שירות איכותי און ליין
החלטתם לצאת לדרך? נפלא. הדרך לא אמורה להיות ארוכה וגם לא מורכבת. מה שצריך זה לאתר חברה מקצועית שעוסקת בהוצאת דרכונים פורטוגליים בצורה מקצועית ויעילה. כמו כן יש לוודא כי היא מעניקה שירותי אונליין וניתן להתנהל מולה באופן מקוון – תוך חיסכון מקסימלי בפגישות פיסיות. חברה מקצועית תנחה אתכם בדבר ביצוע הפעולות הנחוצות; המסמכים שעליכם להציג, הוצאת מסמכים נוספים על ידי החברה, יצירת קשר עם הקהילה היהודית בפורטוגל ובדיקה לגבי פרטי החוק בהקשר לפרטים האישיים שלכם.

הדרכון שיפתח לכם חלון הזדמנויות
אז למה לחכות ולהתעכב עם העניין? הקורונה לא אמורה להשפיע על התהליך הזה, ואין שום סיבה בעולם שתדחו את זה למועד מאוחר יותר. דווקא עכשיו כשכולנו נושמים מציאות חיים אחרת כדאי לדאוג שיהיה לנו בכיס דרכון שפותח בפנינו חלון של הזדמנויות. דרכון שמאפשר לנו לחיות ולגור בארצות אירופה, ולהתנייד בקלות ברחבי העולם בלי פרוצדורה מורכבת בכל פעם מחדש. דרכון פורטוגלי – מסמך בעל ערך רב וחשיבות יתרה.